1059 x 700.jpg
1059 x 500.jpg
< TILBAGE TIL BLOG  

Intern stolthedskampagne giver eksterne resultater

En succesfuld, intern stolthedskampagne fra Chr. Hansen har givet genlyd eksternt: En plads i top 20 over mest populære arbejdspladser blandt danske ingeniører og virksomhedens højeste RepTrak Pulse* score til dato.

Passion to Improve

”Passion to Improve” er navnet på en kampagne, Nørgård Mikkelsen har udviklet i tæt samarbejde med Chr. Hansen. Opgaven var at styrke den globale virksomheds interne stolthed og øge forståelsen for de tre forskellige divisioner på tværs af medarbejdergrupper og geografisk spredning.

Målet var at gøre medarbejderne til brandambassadører, og hele kampagnen er bygget op om dét, alle Chr. Hansens medarbejdere har til fælles – på tværs af fagområder, divisioner og landegrænser: Passionen for deres arbejde.  Til kampagnen er der udviklet en række aktiverende elementer, der afspejler og forklarer Chr. Hansens kerneområder, inspireret af medarbejdernes passion og egne fortællinger. ”Iscenesættelsen og perspektiveringen af både små og store initiativer i virksomheden giver et stærkt fundament for medarbejdernes stolthed og begejstring. Det giver ejerskab og styrker følelsen af et fælles formål,” siger Camilla Nordqvist, Direktør Nørgård Mikkelsen København.

 

#Proudtoimprove

Kampagnen kørte bla. på Chr. Hansens globale intranet, sociale medier (Facebook, Linkedin, Twitter og Instagram) og print. ”Det var utroligt vigtigt for os, at kampagnen fungerede på tværs af platforme, både offline og online, for at engagere alle medarbejdere i koncernen, fra lageret til direktionen, fra Danmark til Australien,” understreger Camilla Lercke Odgaard, Head of Media Relations & Corp. Branding, Chr. Hansen.

Kampagnens succes er ikke til at tage fejl af. For selvom kampagnen var tænkt til internt brug, fik den hurtigt et eksternt liv. Gennem hashtagget #Proudtoimprove delte medarbejderne deres egne Passion-historier og spredte dermed budskabet. Noget, der også kunne mærkes eksternt, idet Chr. Hansen efterfølgende fik sit hidtil bedste resultat i den anerkendte profilanalyse, RepTrak Pulse.

”Vi er yderst tilfredse med Passion-kampagnen. Det er lykkedes os at skabe en bedre forståelse på tværs af forretningen, og det har højnet den interne stolthed i virksomheden. At kampagnen så ender med at blive ekstern og medvirker til vores bedste omdømmemålinger nogensinde, bekræfter jo yderligere kampagnens succes. Vi har også kunnet se en fremgang i employer brandanalyser herhjemme, f.eks. Ingeniørens Profilanalyse, hvor vi med årets resultat allerede har nået vores 2020 ambition.” (CH kilde?)

Ægte passion er svært at stoppe. Medarbejderne deler stadig flittigt på de sociale medier, så Passion-kampagnen lever videre. 

 

Læs mere om vores Chr. Hansen case her

Læs mere om Chr. Hansen her

Læs mere om RepTrak Score her

 

Rep Trak Pulse er en fortløbende omdømmemåling blandt den danske befolkning, udført af Reputation Institute. Analysen måler virksomheders omdømme baseret på en række drivers og omfatter nogle af de største globale brands.Chr. Hansen er en af verdens førende producenter inden for biovidenskabslige løsninger / Bioscience. Virksomheden er opdelt i tre divisioner: Food cultures & Enzymes, Health & Nutrition and Natural Colors og beskæftiger over 3000 medarbejdere i 32 forskellige lande.

­­

< TILBAGE TIL BLOG  

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV