Digital pris til unge Nørgård Mikkelsen talenter
 Digital pris til unge Nørgård Mikkelsen talenter
< TILBAGE TIL BLOG  

Digital pris til unge Nørgård Mikkelsen talenter

I alt 6 arbejder blev nomineret, og heraf var hele 4 skabt af Nørgård Mikkelsens unge kreative. I sig selv en præstation, vi var lidt stolte af. Det er vi stadig. For nu har de også vundet prisen.

Stort tillykke til Rikke, Alexander og Daniel

I torsdags faldt DIA afgørelsen ved et stort awardshow i Den Sorte Diamant i København. DIA kaldes også Future/Danish Internet Awards og er Danmarks største digitale pris, hvor unge kreative hvert år prøver kræfter med en digital opgave for en spændende kunde.

Kunden i år var Læger Uden Grænser/Médecins Sans Frontières. Opgaven lød på at øge antallet at donationer til MSF, herunder konvertere lejlighedsvise bidragsydere til faste.
Især de unge bidrager kun lejlighedsvist til Læger Uden Grænser. Opgaven gik derfor på at komme med den rigtige digitale idé, som gør det nemt og interessant også for denne målgruppe at blive faste bidragsydere.

Den vindende idé ”An Apple a Day” lægger op til et samarbejde med Aarstiderne, hvor overskuddet fra et månedligt abonnement på æbler går til Læger Uden Grænser. Vinderfilmen beskriver, hvordan kampagnen skal skydes i gang, synliggøres og rulles ud i forskellige medier. Du kan se vinderfilmen her:

 

 

”Briefen, fra ‘Læger uden grænser’, var ikke kun utroligt spændende, men også kompleks og udfordrende. At få folk til at donere til nødhjælp er en bedrift i sig selv, men at få dem til at støtte månedligt - ja, det er endnu sværere.”. Sådan lyder det fra Daniel Shailesh, som reflekterer over opgavens problemstilling og forløb.

”Derfor var det en fornøjelse at finde frem til en løsning, som skulle forklare behovet for vedvarende støtte og samtidig gøre støtten relevant og mere spiselig”, slutter han (Daniel red.), på vegne af det kreative tremandshold, som står bag den prisvindende løsning.

< TILBAGE TIL BLOG  

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV