HAR DU STYR PÅ DINE DIGITALE KAMPAGNER?
HAR DU STYR PÅ DINE DIGITALE KAMPAGNER?
< TILBAGE TIL BLOG  

Har du styr på dine digitale kampagner?

På de sociale medier og nyhedsmedierne på mobilen træder brugerne ind med åbne sind. Men hvordan overbeviser du dem om, at det er bedre at bruge tid på din kampagne frem for på Facebook og Ekstra Bladet?

Det handler om at være præcis

Upræcis kommunikation giver faldende konverteringsrater, stigende omkostninger, en lavere oplevet værdi hos modtagerne og kan skade dit brand, hvis det opleves som vedvarende irrelevant.

For at generere besøg til din kampagne skal der være knivskarp præcision i dit budskab. Vejen til effektiv trafikgenerering er: Systematik, segmentering og sammenhæng.

Systematik handler om at kende sine kunder, deres vaner og deres adfærd. Du skal sikre dig, at du har de nødvendige data, så det er muligt at afdække, hvilke kunder, der køber hvilke produkter, hvornår de køber, anledningen til, at de køber – og hvorfor de foretrækker dit brand frem for konkurrenten.

Husk på, at næsten 25 pct. af danskerne har installeret en adblocker på deres computer eller telefon. Og når man spørger dem, hvorfor de blokerer annoncer, svarer de hyppigst, at annoncerne opleves som irrelevante, anmassende og en dårlig repræsentation af de brands, de skal fremme.

Mange af de annoncer, som ses på computeren og telefonen har altså absolut ingen værdi for brugerne. Til sammenligning er der hele 82 pct. af magasinlæserne, som synes at annoncer tilfører værdi og gør det mere spændende at læse magasiner.

Segmentering gør det muligt for dig at ramme præcist, så du ikke keder modtagerne med irrelevant info. Brug dine data til at opdele dine kunder efter deres behov – IKKE efter, hvad du gerne vil sælge til dem. Kig efter mønstre, som viser, hvad kunderne reagerer på. Er de fx deal hunters, eventyrere eller kvalitetselskere?

På sociale medier, i bannere og CRM skal du bygge dine budskaber op omkring kendskabet til kundernes ønsker – og trække kunderne til dig ved at love, at der er meget mere at komme efter i dit univers.

 

Eksempler på bannere til Inspirations digitale tilbudsavis 

 

Sammenhæng er forudsætningen for at give brugerne en kvalitetsoplevelse, når de nu har forladt Ekstra Bladet eller Facebook og valgt at bruge tid på din kampagne i stedet. Det afgørende er, at de bliver mødt med en fortælling, som er i fuldstændig overensstemmelse med det budskab, der fik dem til at vælge dig. Er det fx et budskab om sæsonens nye sko, der har engageret en bruger, nytter det ikke, at du lader hende lande på en tilbudsside. Du sikrer en gnidningsfri brugeroplevelse ved at lade dit banner- og landingbudskab være helt ens.

Efter 10-30 sekunder har brugeren fået det primære budskab – og sin umiddelbare nysgerrighed stillet – og så kan du begynde at brede dit budskab ud, uden at det forstyrrer oplevelsen.

 

Inspiration ramte i kampagneperioden et salgsindex på 130 på kampagnevarer i butik og 180 på web (ift. 2015)

 

Antallet af daglige læsninger holdt et konsistent og overordnet flot niveau i kampagneperioden

 

Digital satsning gav vækst og mersalg for Inspiration

I juli 2016 satsede vi 100 % på digital markedsføring for Inspiration. Det skabte, som du kan se af ovenstående, solide resultater. Inspiration oplevede vækst og mersalg og slog et dykkende marked med otte procent. Vel at mærke uden at bruge flere penge.

Inspirations T.O.M. position blev ligeledes forbedret som følge af kampagneperioden

Mød Nørgård Mikkelsen på Digital Copenhagen, hvor vi gennemgår Inspirations digitale udsalgskampagne i detaljer, og viser nye perspektiver på digital markedsføring for retailere. Det sker d. 10. november i Comwell Concerence Center Copenhagen - tidligere kendt som Bella Center.

Vil du vide mere om, hvordan du flytter vægten fra offline til online retailer, så hent vores gratis white paper her.

< TILBAGE TIL BLOG  

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV