Invita har taget Virtual Reality-brillen på
Invita har taget Virtual Reality-brillen på
< TILBAGE TIL BLOG  

Invita har taget Virtual Reality-brillen på

Innovation og øget kundeværdi er et must, når man som brand skal sikre sig tilfredse kunder. Det har Invita forstået, og nu bringer køkkenfirmaet Virtual Reality ind i køkkenet.

Når du i fremtiden køber et køkken hos Invita, får du én på opleveren. Nu kan du nemlig gå en tur i dit nye køkken, inden du køber det. Med brug af Virtual Reality har køkkenfirmaet forstået at kombinere kravene fra tidens forbrugere med ny teknologi og dermed levere det, som alle brands er nødt til at tænke i; kundeværdi og kundeoplevelse.

”Med indførelsen af VR-teknologien som en naturlig del af køkkeninvesteringen fjerner Invita en stor del af den usikkerhed, der er forbundet med at vælge nyt køkken. Virtual Reality-turen gør nemlig, at Invita-køkkenet i forbrugerens perspektiv kommer til at virke afprøvet og gennemtænkt, inden beslutningen om køb tages. Det er rigtig godt set af Invita” siger Henrik Rewes, digital direktør hos Nørgård Mikkelsen.

Når kunderne kommer ind i Invita, skal de stadig designe køkkenet sammen med en indretningskonsulent. Men i stedet for at nøjes med en 3D-tegning får de nu et par Virtual Reality-briller på. Så kan de gå en tur i deres ny-designede køkken. De kan se farven på bordpladen og lågerne. De kan vurdere, om der er plads til et ekstra element – om øen skal rykkes lidt – og om der er arbejdsplads nok.

”I dag skal butiksoplevelsen tilføre en ekstra dimension, det forventer kunderne. Ellers kan de jo lige så godt  handle på nettet,” siger Henrik Rewes og forklarer nødvendigheden af at udvikle sig:

Skal man som brand leve op til kundernes forventninger i de fysiske butikker, er det nødvendigt hele tiden at tænke innovativt. Mange kunder oplever et besøg i en fysisk butik som en hindring, som friktion i kunderejsen, og det er meget vigtigt at huske på. Vil du som brand have forbrugerne til at møde op i en fysisk butik, kræver det, at du har en meget klart kommunikeret værdi ved det fysiske fremmøde. Og det er Invita lykkedes med her.

Invita oplever da også stor interesse for de nye Virtual Reality-køkkener. Kunderne står i kø for at gå en tur i deres eget nye køkken, og senest blev den nye Invita Virtual Reality-løsning omtalt i ”Go' morgen Danmark”. Du kan se indslaget på TV2 Play, her (kræver TV2 Play login). Desuden kan du se en teaser for Invitas VR løsning herunder:

 

< TILBAGE TIL BLOG  

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV