KAN DU SÆLGE TIL DANSKERNE 150 GANGE OM DAGEN?
KAN DU SÆLGE TIL DANSKERNE 150 GANGE OM DAGEN?
< TILBAGE TIL BLOG  

Kan du sælge til danskerne 150 gange om dagen?

For retailere og andre, som gerne vil kommunikere et mere omfattende budskab til danskerne i stil med en tilbudsavis eller et katalog, gælder det om at være til stede i det øjeblik, hvor sindet er åbent for inspiration. Og den slags øjeblikke er der heldigvis mange af på mobilen.

Fra det øjeblik vi slår øjnene op, og til vi går i seng, kigger vi i snit på vores smartphone hvert sjette minut - eller mindst 150 gange pr. døgn.

Kilde: Widespace brugerundersøgelse

 

Forkærligheden for overspringshandlinger på mobilen er en gave til kommerciel kommunikation. I stedet for blot at have adgang til kundernes opmærksomhed nogle få sekunder, byder man på mobilen ind i en tidslomme på mindst 1,5 time hver dag, hvor den lille skærm er fremme uden andet formål end tidsfordriv. En tidslomme, hvor brugerne lokkes væk fra det, de er i færd med, hvis budskabet er relevant og præcist.

Inspiration har netop afsluttet sit sommerudsalg, hvor vi sammen udviklede en ren online-kampagne, som alternativ til den traditionelle tilbudsavis og andre offline medier. Mobilen stod, med en vægt på 70 pct., for hovedparten af kommunikationen.

Målet med kampagnen var både at opnå større dækning, samt at opnå mere tid i selskab med kunderne, end husstandsomdelinger kan levere. Og det lykkedes; 98 pct. af målgruppen (kvinder: 25-50 år) blev nået, og de mødte i gennemsnit budskaber fra Inspiration 11 gange under afviklingen.

 

 

Den digitale kampagne gav også Inspiration mulighed for hele tiden at justere budskaberne efter vejret, så fokus var på ismaskiner og cocktails i godt vejr, mens grillpander og glas trak læsset, når det var overskyet.

Undervejs blev budskaberne også tilpasset lagerstatus og performance på de enkelte produkter, så kunderne ikke gik forgæves efter udsolgte varer. Dermed fik bannerne en større oplevet relevans, og det slog igennem på klikraterne.

 

 

< TILBAGE TIL BLOG  

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV