SÅDAN GØR DU DIT BRAND MERE INTERESSANT END FACEBOOK OG EKSTRA BLADET
SÅDAN GØR DU DIT BRAND MERE INTERESSANT END FACEBOOK OG EKSTRA BLADET
< TILBAGE TIL BLOG  

Sådan gør du dit brand mere interessant end Facebook og Ekstra Bladet

I dette blogindlæg gør vi dig klogere på, hvordan du gennem effektive campaign activators gør dit brand til en relevant og værdiskabende tidslomme, som giver brugerne lyst til at forlade Facebook og Ekstra Bladet til fordel for dig – og hvordan du, med de rette budskaber, kan udnytte det til at sælge flere varer.

Bløde budskaber virker

Først og fremmest skal man forstå, at selvom brugerne af nyheds- og sociale medier er åbne for nye input og inspiration, betyder det ikke nødvendigvis, at de søger et konkret brand. De er nærmere på udkig efter et spændende alternativ til de mange statusopdateringer og nyhedshistorier, de eksponeres for dagligt. Den dygtige digitale sælger fokuserer derfor på bløde og uforpligtende budskaber som ”se hele vores store udvalg” frem for hårde og mere aggressive budskaber som ”køb nu”. Hvis der er emner i det digitale univers, som har en mere legende eller guidende tilgang i stil med ”test dig selv”, ”spil med her” eller ”få vores gratis vejledning” er det også gode indtrækkere over for den ikke-målrettede bruger.

Er brugerne overbeviste nok til et sidespring fra Facebook – eller nyhedsfeedet – er det altafgørende, at der er kvalitet i den videre rejse. Hvis brugeren er blevet overbevist på et ”blødt” budskab og så lander på en side, hvor hårde budskaber som ”køb”, ”slå til nu” eller ”sidste chance” optræder, kan der opstå forvirring. Sørg derfor for at skabe overensstemmelse mellem indtrækkende budskaber og selve indholdet, du tilbyder din nyerhvervede bruger.

I klippet nedenfor viser vi dig et eksempel på en nytænkt og interaktiv campaign activator - nemlig Inspirations mobiloptimerede digitale tilbudsavis.

 

 

Tidsforbrug er den vigtigste KPI

Målet er, at de potentielle kunder frivilligt skal tilbringe så lang tid i selskab med dit brand, så de sidder tilbage med en følelse af, at det var brugbart og tiden værd. Derfor er brugernes tidsforbrug den vigtigste KPI, når graden af succes for din campaign activator skal måles i sort-hvide tal.

Et godt eksempel på det er en opgave, vi har løst for TDC/YouSee, som stod over for en udfordring med deres digitale tilbudsavis; nemlig, at brugerne ikke fordybede sig i dem. Aviserne blev brugt til at kommunikere tilbud, services og nye produkter, men brugerne stoppede ganske enkelt ikke op, og brugte ikke tid på budskaberne.

 

Optimeret digital avis gav tredobling af tidsforbrug

Nørgård Mikkelsen udviklede en ny landing page, hvor målet var at give en optimal mobil brugeroplevelse, så hver side kunne afkodes i ét blik, men samtidig tilbød en række muligheder for fordybelse. Det resulterede i en tredobling af tidsforbruget pr. set side i forhold til en bladre-PDF og sendte den gennemsnitlige brugte tid op over 120 sekunder på det samme indhold, som tidligere blev skimmet på under 45 sekunder.

Samtidig gav den optimerede avis også TDC mulighed for at disponere brugeren for andre tjenester som ”test dig selv. Hvilken mobilttype er du?” og lignende former for involverende content, der kan være svære at drive brugere til som stand-alone tilbud.

 

09_2016_park_graph-min.jpg

Effekten af det øgede tidsforbrug ses også ved, at 12 % af brugerne fortsætter i webshoppen og over 10 % læser uddybende information om konkrete produkter. Kort sagt giver den optimerede tilbudsavis en alternativ indgang til øget salg, som kvalificerer kunder med et ikke erkendt behov til at købe noget.

< TILBAGE TIL BLOG  

TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV