Nørgård Mikkelsen 03/05/2021

Dug-frisk imagekampagne for Lidl

Lidl rykker for alvor frem i både imagemålinger og salg. Med en ny 360° imagekampagne er vi klar til at tage den grønne førertrøje på friskhed. For de gode historier om alt det, Lidl gør for at sikre, man får de absolut mest friske varer med hjem, er endnu ikke blevet fortalt. Det laver vi om på nu. Kampagnen skydes i gang på TV, hvor Lidls leverandører, medarbejdere og kunder spiller hovedrollerne og Pilou Asbæk lægger stemme til, akkompagneret af Dansevisen.

Det er Lidls egne medarbejdere og leverandører, der er med i kædens store, nye kampagne som er udviklet af os i tæt samarbejde med Lidl.

LIDL_60SEK_YT

Det nye friskheds-koncept lanceres med temaet ”Super frisk. Til Lidl pris.” Og netop friskhed er afgørende, når der købes ind. Spørger man danskerne, hvad der er vigtigst, kan det sammenfattes til: ”Friske varer i den bedste kvalitet til den bedste pris. Og dét svar passer Lidl godt:

Vi ligger allerede stærkt i forbrugernes bevidsthed på gode priser. Men vi har endnu ikke fortalt, om alt det, vi gør, for at sikre, at vi også har de absolut mest friske varer på hylderne. Så her har vi et stort, uforløst potentiale, siger Rasmus Pape fra Lidl.

Dét potentiale skal forløses i det nye friskheds-koncept. I udviklingen var der stor fokus på Lidls beviser for friskhed:

Man er jo vant til at se fake friskhed i reklamefilm - råvarer i superslow, der rammer vand, og den slags. Vi ville gerne kombinere mere autentisk lækkerhed og fakta - vise ægte friskhed og supplere med fortællingen om det, Lidl rent faktisk gør”, siger Jakob Holme, kreativ direktør hos Nørgård Mikkelsen.

Og gode historier er der nok af. For hos Lidl er friskhed et fokusområde, der måles, vejes, tjekkes og følges op på konstant. Lidl er blandt de få, der får friske varer leveret hver dag. Og så er de mestre i at få varerne fra leverandørerne til hylderne på rekordtid. Og flittigt kontrollere og kvalitetstjekke gennem hele processen. Sidstnævnte har ligefrem en jobtitel: Hver Lidl butik har en medarbejder, som er ”friskhedsansvarlig” i en grøn trøje. De friskhedsansvarlige har bl.a. til opgave at tjekke friskheden og kvaliteten af al frugt og grønt. Ikke bare hver dag, men hver time. Dén fortælling har en naturlig plads i manifestfilmen, sammen med fakta som at der er frisk bake-off 3 gange om dagen.

Det har været et fantastisk projekt at være med i. Lidl har spillet med hele vejen og været med på lidt friske ideer. Som at bruge en nykomponeret udgave af Dansevisen og Youtubefænomenet Pupsi, der spiller på sød kartoffel og vandmelon. Og da vi skulle vælge instruktør og speaker, var opdraget fra Lidl, at vi godt måtte vælge fra øverste hylde. Så det er Meeto Worre Kronborg Grevsen, der instruerer, og Pilou Asbæk, der lægger stemme til, fortæller Jakob Holme.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Sælger du fødevarer?

Uanset om du er producent, retailer eller en del af food service, er det væsentligt at forstå, hvad...

Lidl hjælper kommende forældre godt fra start

Det er omdrejningspunktet i en ny brandfilm, vi har lavet for Lidls babybrand Lupilu.

En aprilsnar der skabte stor effekt

Alle brands drømmer om at være dem, der laver årets bedste aprilsnar – den hvor folk hopper i med...